logo

Golf-yhteisön toimielimet eivät ehdi pelkästään golfaamaan, on huolehdittava monista asioista myös kauden aikana. Toimihenkilöt tekevät suuren työn arjen pyörittämisessä tehden meitä kaikkia koskevia ratkaisuja ja valintoja.

Nivalassa seura ja kenttäyhtiön tehtävät on eriytetty. Seura huolehtii kilpailutoiminnasta ja pelaajille tuotettavista palveluista. Seura on vuokrannut kentän toimintaansa varten. Seura huolehtii kentän hoidosta ja toiminnan pyörittämisestä.

Kentän omistaja hankkii kentälle tarvittavan hoitokaluston ja vastaa kentän rakenteista, eli tekee parannus- ja muutostyöt. Kenttäyhtiö on velaton, mikä on erityisen huomion arvoinen seikka, sillä on riittävät omat pääomat, josta saamme kiittää yhtiön hallituksen ja perustajien sitkeää työtä ja pitkänäköisyyttä. Yhtiö investoin tänä vuonna uuteen karheikkoleikkuriin, jonka työn jäljestä olemme jo saaneet nauttia. Tehokas leikkuri tekee paremman jäljen ja seuran näkökulmasta tekee sen aiempaa tehokkaammin, jolloin säästämme työtunteja. Säästyneen työajan voimme käyttää muuhun kentän hoito- tai kehittämistyöhön.

Kenttä halutaan pitää hyvässä kunnossa ja hyvin pelattavana. Tämä vaatii työtunteja ja rahaa, joka on tänä vuonna erityisesti huolen aiheena. Palvelutason ylläpitäminen vaatii tietyn resurssin, joka tulee suurelta osin pelaajilta. Kentän markkina-alueelta olisi löydettävä lisää lajista kiinnostuneita ja innokkaita pelaajia. Uudet pelaajat tuovat lisää välttämätöntä elinvoimaa kentän ylläpitoon.

Kuluvan kesän aikana seurataan erityisesti talouden kehittymistä. Seuran tehtävänä on huolehtia kentän kunnosta ja pelattavuudesta, sekä kilpailutoiminnasta.

Haastan kaikkia jäseniä toimimaan tulevaisuustyöhön mukaan. Puhukaa lajin puolesta, sen tuottamista terveyshyödyistä. Uudet pelaajat ovat meille tärkeitä, huolehditaan siitä, että uusi ihminen tuntee aina olevansa tervetullut kentälle ja porukaan jäseneksi. Juniorityön tukemiseksi on kehitetty tuotteistettu malli, jolla halukkaat voivat kohdentaa tukensa juuri juniorityöhön. Yritystapahtumia sopii lisää kentälle, puhukaa mahdollisuudesta yrittäjätuttavillenne. Jokainen meistä on lajin ja kentän markkinoija.

Yhteisin ponnistuksin voimme pitää rakkaan lajimme harrastamismahdollisuuden hyvässä kunnossa ja turvata sen tulevaisuuden.

Markku Pietikäinen
puheenjohtaja

Kommentoi (0) Osumia: 1151

Kauden aloitus on käsillä, vaikka säät ovat pysyneet kylminä. Aurinko kuitenkin voittaa!

Tulevaan pelikauteen lähdemme iloisella mielellä tekemään entistä parempaa kokemusta lajin parissa. Kenttäyhtiö on panostanut kentän hoitoon merkittävästi. Uusi karheikkoleikkuri on tulossa lähiaikoina. Sen tehokkuuden avulla pystytään karheikot pitämään helpommin ja pienemmällä työpanoksella pelattavassa kunnossa. Kentän alueelta ja ympäristöstä on poistettu puustoa, sen tarkoituksena on parantaa erityisesti viheriöiden ja lyöntipaikkojen tuulettumista ja valoisuutta. Nämä ovat ensiarvoisia ruohon kasvun  ja siten myös pelaajan kannalta.

Kentän alueelle laitettiin talven aikana 50 linnunpönttöä, toivottavasti linnut havaitsevat tarjonnan mieleiseksi ja jäävät iloksemme kentälle. Seurataan käyttöastetta ja jatketaan saadun palautteen mukaisesti. Pönttöjä on kahdenlaisia, umpipönttö on kirjosiepolle ja avopönttö harmaasiepolle. Rakentamis ohjeet on Birdlife Suomen. Kiitos senioreille tästä työstä.

Seuran puolella on panostettu markkinointivälineiden tekemiseen. On tuotteistettu palveluita niiden myyntityön helpottamiseksi. Lisäksi juniorityön tukemiseksi on tehty omat tuotteensa, joita tarjotaan aktiivisesti alueen yrityksille.

Klubille tulee uutena palveluna keittolounas mahdollisuus, tämä on merkittävä palvelulisä tarjontaan. Keitto on helppo ja nopea tapa nauttia pelin jälkeen, kevyenä sen voi nauttia vaikka ennen kierrostakin.

Saimme viime vuonna toteutetusta Pelaaja ensin –kyselystä hyvää tietoa toiminnan edelleen kehittämiseksi. Esille tulleisiin kehittämiskohtiin panostetaan resurssien puitteissa. Yhtenä toimena on etäisyysmerkintöjen ja next tee- merkintöjen parantaminen.

Tervetuloa mukaan Krista, mukava saada sinut jatkamaan Jussin työtä ja suuri kiitos Jussille tehdystä työstä golfin harrastajien hyväksi. Menestystä tuleviin tehtäviin molemmille.

Tervetuloa uusi kausi! Olemme kaikki harrastajat lajin ja oman kentän lähettiläitä, muistetaan laittaa aina hyvä sana golfin ja kentän puolesta.

puheenjohtaja

Markku Pietikäinen

Kommentoi (0) Osumia: 882

Kentänhoitajamme Harri suorittaa kentänhoitajan ammattitutkintoa ja oli maaliskuussa Portugalissa työharjoittelussa.
Tässä vähän Harrin mietteitä reissussa.
-Mika

 

Hei,

Kentänhoidon terveisiä. Kevään hoitotyöt on aloitetettu Portugalissa maaliskuussa. Olimme kurssikaverini Jukka Jokitalon ( Tarina Golf) kanssa 4 viikkoa työharjoittelussa etelän auringossa ja vaikka kelit ei täysin olleet parhaimmat niin reissu oli antoisa kenttiin, erilaisiin ihmisiin sekä kultuuriin tutustumisessa kuin myös pelaamisen merkeissä. Kentän hoidollisesti reissusta ei hirveästi uutta tuonut mutta jotain pientä tietenkin. Työpäivät oli ihan kuten Suomessa ja illat pelattiin mitä kelit antoi myöden.

Ensimmäinen kenttä Quinta da Marinha. Cascaisissa noin 30 km Lissabonista etelään. Hieno puistomainen kenttä, jossa joitakin kapeita par 4 väyliä tuomassa haastetta sekä muutama tosi mielenkiintoinen par 3 väylä.
Todella hieno ja pelaamisen arvoinen kenttä.
Seuraavaksi olimme Onyria Palmeras kentällä Lagosissa. 250 Km etelään Lissabonista.
Upea 18 reikäinen puistomainen kenttä . Lisäksi 9 reikäinen Links kenttä ihan meren rannassa. Oli tuuliset kelit, joten pääsi kyllä pelaamaan haastavissa olosuhteissa. 
Kenttä sijaitsee kukkulalla, joten väylien muotoja hyväksikäyttäen on mahdollista pelata hyvää tulosta. 

Toivotaan meille kaunista kesää, jotta saamme kentän hienoon kuntoon. Onhan meillä juhlavuosi.

Ohessa muutamia kuvia reissusta. Ja kerron kyllä mielelläni lisää kentistä jos jotakuta kiinnostaa.

T. Harri Seppänen

 Harri Quinta da Marinhan kentänhoitohommissa.

 Quinta da Marinha

 Työkavereita Quinta da Marinhassa

 Rannikkoa

Kuvassa vasemmalta Jukka Jokitalo ja Harri Seppänen Onyria Palmerasin kentältä

Kommentoi (0) Osumia: 941

Hyvää kevättä ja golfkauden odotusta!

Taas on tovi vierähtänyt edellisestä kirjoituksestani ja paljon on tapahtunut sen jälkeen.
Ajattelin tässä kirjoituksessa vähän paneutua viimevuotiseen Pelaaja Ensin –kyselyyn.

Ensinnäkin kiitos teille lukuisista vastauksista.  Jäsenistöstä saimme 146 vastausta kolmessa eri kyselyssä (touko, heinä, syys) ja vieraspelaajien kyselyynkin saimme 132 vastausta läpi kauden. Tämän lisäksi 11 uutta jäsentä vastasi erilliseen kyselyyn ja 15 eronnutta jäsentä antoi vielä vuoden vaihteessa näkemyksiään meistä ja toiminnastamme sekä syitä eroamiseen. Saimme kaikilta yllämainituilta ryhmiltä valtakunnan keskiarvoa parempia vastauksia lähes kaikilla palvelualueilla.

Jokainen palvelualue pitää sisällään tietenkin monia asioita ja esimerkiksi kentän osalta yleisarvosana oli hyvä ja hienoa, että pitkäjänteistä työtämme sen hyväksi arvostetaan ja huomataan. Kentän puolella heikomman arvosana sai bunkkerit ja karheikot. Hiekkaesteiden kunnossapitoon panostetaan tulevina kausina enemmän, mutta niiden hoitoon hankittiin jo viime kautena uusi hoitokone. Eniten hiekkaesteiden kuntoa heikensi viime kesänä lukuisat sateet yhdistettynä osassa hiekkaesteitä oleviin rakenteellisiin ongelmiin, joita kartoitamme tänä kesänä tarkemmin. Karheikot eli tuttavallisemmin raffit saivat myös jonkin verran heikomman arvosanan kun muut. Toki jäsenistön osalta isoa eroa arvosanoissa oli toukokuussa verrattuna loppukesän kyselyyn. Tämä ei sinällään ollut ihme, sillä juuri toukokuun lopussa alkoi raffeissa kunnon kasvupiikki ja parin viikon ajan oltiin niiden kanssa helisemässä. Joka tapauksessa karheikkojen hoidossa meillä on ollut kapasiteetin puutetta ja olemme käyttäneet myös ostopalveluita kasvupiikkien aikaan. Tulevalle kaudelle meille tulee kuitenkin uusi karheikkoleikkuri, joka antaa meille miltei tuplaten tehoja työleveydensä ansioista. Lisäksi vanha karheikkoleikkuri jää henkilökunnalle avuksi, jolloin paikkojen urakointi on mahdollista nopeammin ja toisina päivinä ehtii muutakin kentänhoitoa tekemään. Uusi karheikkoleikkuri tulee kuitenkin hankintana olemaan ehdottomasti suurin tulevana kesänä ja tämän takia viime kautena aloitettua lyöntipaikkojen peruskorjausta jatketaan aikaisintaan syksyllä kassatilanteen puitteissa. 
Sosiaalinen ympäristö, johto ja tiedotus-, opetustoiminta sekä hinnat ja tuotteet- palvelualueena saivat valtaisan positiiviset arvosanat ja tämä on todella hieno asia. Henkilökuntamme tekee työtään teidän hyväksenne ja hienoa, että sitä arvostetaan. Sosiaalinen ympäristö kertoo, että jäsenet sekä vieraspelaajat viihtyvät golfyhteisössämme myös keskenään. Tämähän on tietenkin jo golfetikettiä, että otetaan toiset pelaajat huomioon ja tervehditään, yms. Ja onneksi nämä asiat toimii meillä pääsääntöisesti automaattisesti hyvin. Uusien pelaajien osalta koko Suomen huoli oli heidän huomioiminen uutena jäsenenä ja vaikka NSG sai tältäkin osa-alueelta hyvän arvosanan, niin asian tärkeyttä ei voi korostaa. Tässäkään asiassa ei auta vaikka caddiemasterin hymy on kuinka miellyttävä, jos toiset jäsenet katsoo klubilla tai kentällä kieroon. Se on siis meidän kaikkien yhteinen asia pitää huoli toistemme viihtyvyydestä golfin parissa.

Ravintola sai palvelualueenamme kaikkein heikoimmat arvioinnit ja vaikka meillä klubilla käytännössä on vain kahvila, niin tähän on syytä paneutua kehittämään enemmän.  Tarjoiluun ja aukioloaikoihin vaikutettiin olevan tyytyväisiä, mutta ruuan ja juomien tarjontaan kaivattiin lisää. Päätimmekin jo johtokunnassa, että meiltä saa keittolounasta tulevana kautena tiettyinä aikoina ja muutenkin mietimme valikoimaa vielä enemmän vastaamaan tarpeitanne. Haastankin teitä myös kertomaan minulle tai henkilökunnalle kehitysideoita, joita voimme miettiä toteutettavaksi. Sen verran joudumme ravintolapuolella kuitenkin pudottamaan palvelutasoamme, että tupakanmyyntiä meillä ei enää ole. Tämä tosin johtui siitä, että sen valvontamaksut nousivat niin kohtuuttomiksi, että kausiluontoisessa myynnissä se olisi tappiollista, jos ei olisi tuplattu hintoja menekin pysyessä nykyisellään.  

Avoimissa palautteissa paljon mukavia ja rakentavia kommentteja ja löytyi sieltä myös pieniä ja helposti korjattavia asioita, kuten opasteet vieraspelaajien osalta. Vaikka meistä tuntuu selvältä, miten seiskalta mennään kasille, niin eihän se vieras tai uusi pelaaja aina tiedä, varsinkaan jos ei ole edessä ryhmää seurattavana. Näin ollen opasteisiin sekä etäisyysmerkintöihin tehdään parannuksia tulevana kautena.

Tulemme myös tulevaisuudessa tekemään kyselyä jäsenistölle ja muille kohderyhmille toimintamme kehittääksemme. Toivonkin, että vastausprosentti kasvaa vielä nykyisestä paremman otannan saamiseksi. Kyselyhän lähetetään sähköpostitse, joten on tärkeää myös pitää se jäsentiedoissanne ajan tasalla, koska myös tiedottaminen tapahtuu myös suurelta osaltaan sieltä käsin.
Golfyhteisön hallinto ottaa mielellään vastaan palautetta pelaajilta ja tehdä tämän pohjalta päätöksiä asioiden parantamiseksi.

Vielä muutama viikko varmaan nautitaan lumisista maisemista, minkä jälkeen uskaltaa jo alkaa mailoja pesemään ;)

-Mika Takanen/NSG

Kommentoi (0) Osumia: 894

Seuramme yhteystiedot:
Nivalan Seudun Golf ry
PL 47 (Ravitie 60)
85500 NIVALA   

Aukiolotiedot:
Kenttä: Suljettu 18.11.
Range: Suljettu 15.10.
Lähipelialue: Suljettu 19.10.

Klubi/Kahvio aukioloajat: 
Kahvio suljettu tältä kaudelta 8.10 alkaen
Kts Toimiston aukioloajat!

Toimiston aukioloajat:
Ei säännöllistä päivystystä talvikaudella, mutta toiminnanjohtaja Mika Takasen tavoittaa puhelimitse
toimisto(ät)nivalanseudungolf.fi / 08 443700

Puhelimet:
Toimisto: 08 443 700
Caddiemaster: 050 3641 666
e-mail Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
www.nivalanseudungolf.fi